top of page
חיפוש

איך אשמור על האופניים מפני גנבים?

עודכן: 6 בפבר׳ 2022

עם הגעת האופניים החשמליים לחיינו הרבה יותר קל לנו להתנייד בדרכים
לא צריך להמתין לתחבורה ציבורית שמאריכה לנו את הדרך ומייקרת לנו את היום
נפתרו בעיות חיפוש החנייה הארוך והמייגע במיוחד לתושבי תל אביב
ושלא נדבר על החיסכון בהוצאות על הדלק.
אך אם זאת נגנבות בכל שנה אלפי זוגות אופניים

שימו לב ! גם אביזרים לאופניים חשמליים כמו כיסא, מחזיק לטלפון, תיק לאופנים וכו, נגנבים בצורה פשוטה וקלה וחשוב תמיד לשים לב




- השתדלו לקשור את האופניים במקומות מוארים ולא צדדיים וחשוכים

- שימו לב תמיד לאן אתם קושרים את האופניים,חפשו תמיד עמודים גדולים ורחבים\מתקני קשירה של העייריה (בטח שלא עמודי תמרור שניתן לפרק אותם ולהוציא את העמוד.

-ניתן כיום לרכוש כל מיני אמצעי הרתעה לגנבים,כמו אזעקות אשר רגישות לתזוזת האופניים ומופעלות עם שלט רחוק.

-השתדלו לא לקשור את האופניים ברחוב בשעות הלילה ולמצוא מחסה מתאים או מקום אחסון בלילות.

-השתדלו לקשור גם את הגלגל האחורי(שם נמצא המנוע של האופניים)

-השתדלו לקחת איתכם כל דבר אפשרי אשר ניתן לקחת מהאופניים(סוללה,כיסא,תיק נשלף וכדומה)

- השתמשו במנעולים טובים וחזקים בעלי חומר חזק וטוב (המנעולים המומלצים ביותר הם מנעולי פרסה אשר יותר קשה בהרבה לפרוץ אותם



אופניים חשמליות גנובות
אופניים חשמליות גנובות


איך ולאן לקשור את האופניים?

בעת קשירת האופניים שימו לב שהעצם אליו אתם קושרים הוא עצם מקובע ושלא ניתן להזיז אותו. עוד נקודה חשובה היא איפה נועלים, כמובן שאין מקום בטוח כמו בבית, אבל לא לכולנו יש את האופציה או את היכולת להעלות את האופניים הביתה.

אז במידה והחלטתם לנעול את האופניים מחוץ לבית שימו לב לשים אותם במקום מרכזי ומואר ככל האפשר ולהתרחק מסמטאות חשוכות ומקומות נטושים. כאשר מדובר באופניים חשמליים הכי חשוב שהסוללה לאופניים תהיה איתכם תמיד.

חשוב לראות שהעובי של המנעול הנו מספיק רחב, כדי שלא יהיה ניתן לחתוך אותו בקלות. השיטה המומלצת ביותר היא לקשור את המנעול בחלק הכי עבה של האופניים ולא בחלק האחיזה שהוא דק מידי. במידה והגלגל הקדמי שלכם הוא בעל מנגנון לשליפה מהירה, ההמלצה היא או להחליף את המנגנון לנעילה עם ברגים או לנעול גם אותו. עוד פרט חשוב לפני שניגשים לקנות מנעול יש לקחת שחוץ מלנעול את שילדת האופניים.

נעלו גם את הגלגל האחורי

חשוב מאוד לנעול גם את הגלגל האחורי של האופניים החשמליים שכן הוא גלגל מנוע ועלותו מאוד יקרה, שימו שבמידה וקניתם מנעול שרשרת אז וודאו שהוא מספיק ארוך כדי לקשור גם את השילדה וגם את הגלגל האחורי, במידה ורכשתם מנעול פרסה יש להצטייד בעוד מנעול על מנת לקשור את הגלגל האחורי.

קחו את הסוללה אתכם

כיום יש מגוון רחב של שיטות או מנעולים שונים שמאפשרים לנו לקבע את הסוללה לאופניים כך שלא יהיה ניתן לגנוב אותה, אך זוכרים מה אמרנו בתחילת המאמר "יש גישה שאומרת שרוב מטרת הנעילה היא להיות פחות גניב מהאופניים לידיך" אז ברגע שהשארתם את הסוללה על האופניים אתם בהחלט העיסקה הכי משתלמת של הגנב. ההמלצה שלנו היא לא להשאיר את הסוללה באופניים אפילו לא לדקה.

קחו את המושב אתכם

בנוגע למושב כמובן שהדרך הכי בטוחה לשמור עליו היא לקחת אותו איתכם, אך עם זה כבר מעל ומעבר בשבילכם תוכלו להצטייד במנעול כבל וכך לנעול את המושב לאופניים.

לסיכום אחרי שעברנו על כמה טיפים חשובים לשמירה על האופניים החשמליים שלכם, זכרו רוב גניבות האופניים החשמליים שנגנבו בישראל בשנים האחרונות היו בעקבות שמירה לא נכונה של המשתמש על האופניים החשמליים שלו, זכרו כל העיניין הוא משחק של תמריצים אז בפעם הבאה אל תספרו תירוצים אלה פשוט תנעלו.


ראה עוד



297 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page