top of page
חיפוש

שמירה על חיי הסוללה של האופניים חשמליים

עודכן: 5 בפבר׳ 2022

הסוללה של האופניים החשמליים שלנו היא כמו המנוע והיא בעצם החלק העיקרי של האופניים


הכנו במיוחד בשבילכם מספר טיפים לשמירה על הסוללה החשמלית לאופניים שלכם


מספר המלצות וטיפים לשמירת חיי הסוללה :

סוללת הליתיום היא סוללה המשתמשת במספר מרכיבים כימיקליים כדי לייצר אנרגייה בכמות של פי 2 מהסוללות הרגילות שאנחנו משתמשים בהן ברוב הכלים החשמליים האחרים והסטנדרטיים שיש לכל אחד מאיתנו בבית ובהישג יד.

סוללות הליתיום מנוצלות בעיקר במכשירים חשמליים ניידים משום היכולת החזקה שלהן והאפשרות להטעינן מחדש קל ונוח באופן יחסי. באופן כללי, כל סוללה מחזיקה מעמד בין שנה אחת לשלוש שנים – תלוי בשימוש נכון ותקין של הצרכן הממוצע.


לפניכם מספר המלצות וטיפים לשמירת חיי הסוללה באופן נכון ותקין

פריקת הסוללה: עדיף שתמנעו מפריקת הסוללה לגמריי, כיוון שזה פוגע באורך ובאיכות החיים שלה. אם תתנו לה להיכנס למצב הזה, או אתם תתנו לה להישאר במצב פרוק במשך יותר מדיי זמן, משך זמן כזה העולה על מספר ימים, הסוללה עלולה להפסיק לעבוד לגמריי. דרך־אגב, יש גם חדשות טובות; אלה שקנו בתקופה האחרונה סוללות חדשות – רוב סוללות הליתיום החדשות מכילות מתג מיוחד המגן על הסוללה ומונע ממנה לפרוק את המטען שלה לחלוטין.


מחזורי טעינה: לכל סוללה יש מספר מחזורי טעינה מוגבל בסופו של דבר, הקפידו בכל טעינה לנצל את המירב. כלומר להטעין שהסוללה קרובה לריקון ולא אחרי שימוש של כמה דקות בודדות.


חום: חום היא אויבה המושבע של הסוללה.חשיפה לטמפרטורות גבוהות וקיצוניות. אל תשאירו את המטען שלכם חשוף אף פעם. חום הוא ללא ספק הגורם המשפיע ביותר כשמדובר על חיי ואיכות הסוללה שלכם. כדאי ואף רצוי להשאיר את הסוללה בטמפרטורת החדר שלכם, זאת אומרת שבין 20 ל- 25 מעלות צלזיוס בלבד. בנוסף, נסו להימנע משימוש ארוך וממושך בסוללה שלכם – כשאתם מרגישים שהיא מתחממת מדיי, העבירו אותה למקום מקורר או שפשוט הפסיקו את השימוש בה, עד שהיא תתקרר מעצמה.


כיבוי הסוללה שלא לצורך: כאשר אתם מסיימים ברכיבה שלכם, רצוי לכבות את הסוויטצ' עם המפתח, כך תחסכו בחיי הסוללה בזמן שאתם לא זקוקים לה. אל תוציאו את הסוללה כדי לכבות את הכלי החשמלי שלכם, זו לא המטרה של הסוללה – לא מדובר בבטריה של שלט טלוויזיה או מזגן.


נקו את הסוללה: וודאו שאין הצטברות של אבק ולחות בתא הסוללה. דאגו לנקות את תא הסוללה אחת לשבוע-שבועיים, ומנעו הצטברות של חומרים מזיקים שנמשכים אלייה מטבעה כסוללה חמה.



אחסון תקין של הסוללה: אם אתם מאחסנים את הכלי החשמלי שלכם ו/או את הסוללה שלכם ולא משתמשים בה, עדיף לאחסן אותה תחת תנאים אופטימליים, אחרת היא תמשיך ותפרוק באופן טבעי ובעצם תחלש עם הזמן. לפני האחסון, וודאו שרמת הטעינה של הסוללה נמצא באזור ה- 80%, אזור שנקרא Stroage. לאחר מכן, אחסנו את הסוללה במקום קריר. הקור מעכב את הפריקה ושומר על חייה של הסוללה.


ראו עוד






181 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page