סוללות ליתיום לאופניים חשמליים היא בעצם בנק ומאגר האנרגיה של המטען החשמלי , המטען החשמלי נוצר מטעינת הסוללה על ידי מטען המיועד למתח שלה.
הסוללה של האופניים היא החלק המרכזי ואולי היקר ביותר של האופניים והקורקינטים החשמליים ולכן יש לדעת באיזו סוללה לבחור ולהתאים לצורך הפרטי של הרוכב , ואיך לעשות בה שימוש נכון על מנת להאריך את חייה עד כמה שניתן.
הסוללות הפופולריות ביותר בישראל כיום הם סוללות לתיום בקייס סילברפיש - הסוללות המלבניות הארוכות שיושבות על המסילה והנשלפות שכולנו מכירים. ( כמובן שיש עוד מספר סוגים)
וזה עוד קצת מידע על סוללות לאופניים חשמליים
המתחים המקובלים והפופולרים ביותר בארצנו הם מתחים של 36 וולט , 48 וולט.
כמובן שיש מתחים נמוכים יותר למשל 24 וולט , ומתחים גבוהים יותר למשל 60 וולט.
ככול שהמתח של הסוללה גדול יותר גם המהירות והעוצמה שהיא יודעת להעביר לאופניים החשמליים גדול יותר וייתן לנו מהירות גדולה יותר למשל - סוללה 60 וולט תתן לנו מהירות גבוהה יותר מסוללה 48 וולט אם נרכיב את שניהם על אופניים עם אותו מפרט טכני.
חשוב לציין שכדי להרכיב סוללות חזקות וגדולות יותר על האופניים צריך גם לקחת בחשבון את הבקר והמנוע , הבקר צריך לדעת לקבל המתח שהסוללה יודעת להוציא , במידה והוא לא יתאים ולא יידע לקבל את המתח שהסוללה יודעת להוציא האופניים פשוט לא יעבדו.
ואילו המנוע אם יהיה עם קיבולות קטנה למשל מנוע 250w ונשים על האופניים סוללה 72 וולט , המנוע יקבל מתח הרבה יותר גבוהה ממה שהוא יודע לקבל הוא יעבוד בעומס יתחמם עד שייהרס לגמרי.
עד עכשיו דיברנו על המתחים של הסוללה אבל מעבר למתח של הסוללה יש גם את האמפר של הסוללה.
כדי להמחיש את חשיבות האמפר של הסוללה בוא נשווה אותו לטנק דלק של רכב , ככול שהטנק דלק שלנו יהיה גדול יותר ככה הוא נוכל לתדלק אותו ביותר דלק וככה הרכב שלנו יוכל ליסוע רחוק יותר , ככה גם באופניים החשמליים ככול שהאמפר של הסוללה גבוהה יותר התאים יודעים לאגור מתח רב יותר עם טעינה ממושכבת יותר וככה לתת ביצועים ונסיעה רחוקה יותר בק"מ , למשל סוללה 15 אמפר תיסע יותר קילומטר מסוללה 10 אמפר בין טעינה לטעינה.
לכן חשוב מאוד לקחת בחשבון את מפרט האופניים הכולל ורק אחרי שכלול של כול הנתונים לבחור את הסוללה המתאימה ביותר עבורנו , ואנחנו כאן לתת לכם מענה ולעזור בבחירה באופן מקצועי בהחלט.
ראה עוד
איך להתשמש נכון ולהאריך את חיי הסוללה?
רצוי מאוד לא לתת לסוללה להתרוקן לגמרי כי זה גורם לפריקת יתר של התאים הפנימיים של הסוללה ולאט לאט הורס אותם ומקצר משמעותית את החיים העתידיים של הסוללה.
-לאחר רכיבה ממושכת יש להטעין את הסוללה ולמלאות אותה לגמרי כדי שהתאים יאגרו את מלוא האנריגה ולא יישארו ריקים גם שאנחנו לא רוכבים והסוללה במנוחה.
כמובן שלכול סוללה שמיועדת לאופניים או לקורקינטים חשמליים כדי לייצר אנרגיה לרכיבה יש מתח שונה ולכן דרוש להתאים לכול סוללה את המטען הדרוש לה למשל - סוללה 48 וולט צריכה להיטען אך ורק על ידי מטען 48 וולט ולא על ידי מטען עם מתח שונה.
הטענת הסוללה עם מטען בעל מתח גדול יכול לגרום לטעינת יתר והתלקחות ודליקה של הסוללה , ומצד שני עם נטעין את הסוללה עם מטען בעל מתח נמוך יותר מזה של הסוללה הוא לא יטעין אותה עד הסוף למשל עד 60-70 אחוז ממה שהיא מסוגלת ויודעת לקבל וכך זה פוגע בביצועים שלה וטווח הנסיעה שלה.
עובדת בונוס - מטען 48 וולט יכול להטעין מגוון סוגי סוללות 48 למשל גם 10 אמפר גם 13 אמפר וגם 21 אמפר ואין צורך לשנו או לקנות מטען אחר בגלל שקניתם סוללה עם אמפר גבוהה יותר , רק זמן הטעינה ישתנה , עם עלית באמפר של הסוללה ככה הזמן טעינה יעלה ולהיפך.
ראה עוד
Comments